Фірма «Панда» була заснована у 1991 році як приватне підприємство і займалась торгівлею продуктами харчування, промисловими товарами, встановленням газобалонної апаратури на автомобілі та заправкою автомобілів газом.
Фірма «Панда» була заснована у 1991 році як приватне підприємство і займалась торгівлею продуктами харчування, промисловими товарами, встановленням газобалонної апаратури на автомобілі та заправкою автомобілів газом.
У 1995 році «Панда» встановила виробничу лінію та розпочала випуск газованих безалкогольних напоїв.
Стратегічною метою поставлено створення продуктів, як для своїх дітей – безпечних, смачних, доступних.
Як виявилось, це не так просто. У 1996-му році відсутність досвіду виробництва з одного боку, та розпорошення ресурсів на інші бізнеси з другого, призводять підприємство до межі виживання.
У 1997 році прийнято рішення сконцентруватися на виробництві та згорнути всі інші види діяльності. З того часу виробництво безалкогольних напоїв та мінеральної води «Караван» – єдиний бізнес компанії. Всі ресурси зосереджуються на вдосконаленні виробничих процесів. Підвищується ефективність виробництва, що дає можливість використовувати якісну сировину для напоїв, водночас підтримуючи доступні ціни.
У тому ж 1997 році виробництво вперше стає беззбитковим.
У 1999 році підприємство починає випуск природної столової води.
Попит поступово зростає, вимагаючи відповідного збільшення потужності та реконструкцій виробництва.
Паралельно проводиться вдосконалення якісних характеристик напоїв «Караван». Спочатку всі ідентичні натуральним ароматизатори замінюються на натуральні.
У 2001-му році ми опановуємо виробництво соковмісних напоїв і, поряд з лимонадними, починаємо виробляти напої з додаванням концентрованого яблучного соку.
У 2007 році, встановивши нову високотехнологічну виробничу лінію Krones, фірма «Панда» звільняє напої «Караван» від консервантів. У 2010 році підприємство одним з перших в Україні переходить на скорочений формат горла пляшки стандарту 18/81, суттєво знизивши вагу (і вартість) тари.
Видаляються не тільки зайвий матеріал, але й «зайві» види діяльності та активи. У тому ж 2010-му році скасовується діяльність з активних продажів – всі види просування, реклами та супроводження продукції. Виробництво починає працювати під замовлення, уникаючи додаткових витрат на складування та зберігання готової продукції. Одночасно скорочуються управлінський, адміністративний і торговий персонал, складські приміщення, залишки сировини та матеріалів.
Звільнені ресурси спрямовуються на зниження цін та підвищення якості продукції. Впродовж 2011 року ціни на продукцію знижуються п’ять разів поспіль, водночас солодкі напої збагачуються соками відповідних плодів: яблука, груші, лимону, винограду. У 2013 році виробництво звільняється від лимонної кислоти на користь соку лимону та лайму. Напої «Караван» стають м’якшими, природнішими, делікатнішими і доступнішими за ціною.
В сукупності всі ці заходи дають можливість виробляти унікальну за своїм якісним складом продукцію та підтримувати унікальні для такої продукції ціни.